Un amico, appena tornato dagli Usa, conoscendo la mia
per lo sci mi ha portato questa
Uses PWX fabric technology / 250 Denier enhanced compression and durability
Increased elastane yarn placement – zoned to provide greater power, durability, comfort & support to calf, shin and ankle regions
Padding (low profile) added to foot bed and shin for add protection and comfort
Flexible tongue zone – minimal fabric at top of ankle for a flexible pain less junction with boot tongue to eliminate pressure point
Graduated fit design to promote circulation (venous return) for improved oxygenation of muscles and reduces fatigue
Linked toe cage for improved fit and comfort
Breathable, extreme moisture management & antibacterial
Trattasi di calza a compressione graduata per lo sci.
Dopo una ricerca, ho scoperto che si tratta di una linea di prodotti a compressione
per sport invernali (tra l'altro questa ditta è fornitrice della squadra Usa e di Ted Ligety
in particolare...)
Qualcuno ha mai provato questo modello (o qualcosa di simile) ?
Leggendo le recensioni in giro, ne parlano bene a livello di "decongestionamento"
della fatica a livello piede, tendine d'achille e bassa gamba.

Uses PWX fabric technology / 250 Denier enhanced compression and durability
Increased elastane yarn placement – zoned to provide greater power, durability, comfort & support to calf, shin and ankle regions
Padding (low profile) added to foot bed and shin for add protection and comfort
Flexible tongue zone – minimal fabric at top of ankle for a flexible pain less junction with boot tongue to eliminate pressure point
Graduated fit design to promote circulation (venous return) for improved oxygenation of muscles and reduces fatigue
Linked toe cage for improved fit and comfort
Breathable, extreme moisture management & antibacterial
Trattasi di calza a compressione graduata per lo sci.
Dopo una ricerca, ho scoperto che si tratta di una linea di prodotti a compressione
per sport invernali (tra l'altro questa ditta è fornitrice della squadra Usa e di Ted Ligety
in particolare...)
Qualcuno ha mai provato questo modello (o qualcosa di simile) ?
Leggendo le recensioni in giro, ne parlano bene a livello di "decongestionamento"
della fatica a livello piede, tendine d'achille e bassa gamba.